Friday, July 30, 2010

TAKZIAH UNTUK TUAN HAJI MOKHTAR DAN KELUARGA



Rasa sedih sangat hari ni. Seawal pukul 6.30 pagi tadi masa sibuk prepare sarapan kat dapur, dapat call dari ofismate said "Anak bongsu Haji Mokhtar meninggal". Terkejut aku, sebab setahu nyer memang this baby tak ada problem. Oh yer, sebelum tu nak intro, Haji Mokhtar ofismate aku, selaku penasihat Big Boss aku. Memang selalu duk lepak bercerita dengan dia, tapi tak ada pulak dia cerita masalah baby dia.

So, pagi tadi masuk opis sekejap dan straight away ke rumah nyer di Kampung Batu Muda. Masa datang tu orang dah ramai. Haji dan Jun, isteri Haji sedang mandikan Jenazah. Aduh! sedih giler tak tahu nak cakap. Comel sangat baby boy nih, alis mata lentik, hidung mancung kulit putih gebu, tubuh semangat. Tapi dah perjanjian dia dengan NYA hanya untuk 6 bulan jer dapat tinggal dengan mak abah dan keluarga yang lain di dunia ni.

Punca baby meninggal dari sumber yang boleh dipercayai adalah disebabkan jatuh katil. Lebihkurang 2 bulan yang lalu kejadian berlaku. Biasalah baby bila jatuh, tak ada bengkak dan diam bila didukung ... so kita akan assume dia tak ada apa apa. Tapi semalam, baby start muntah-muntah. Keluarga bawak ke Hospital, dan doktor said ada darah beku kat kepala. Doktor berusaha untuk bedah dan buang darah beku ... tapi Allah lebih sayangkan baby nih. Kembalilah dia pada Penciptanya.

Salam Takziah untuk Haji dan June ... semoga tabah dan cekal menghadapinya. Aku tak dapat bayangkan kalau aku kat tempat June. Semoga Allah selalu memelihara kesihatan, kesejahteraan dan keselamatan pada kami sekeluarga. AMIN

3 comments:

kakzie said...

salam takziah..
al-Fatihah...

IXORAROXI said...

innalillah....Al Fatihah

ayang said...

Laa.. Tadi citer dah cakap jatuh katil.. Cuma gi hospital mana je tak tanya lak kat Hj.
Al-Fatihah..
June & Hj bersedih di sini tapi nanti di"sana" tu merupakan rezeki terbesar..