Wednesday, November 9, 2011

PENGUBAT MATA DAN CENDERAMATA

Duduk dalam bilik yang terkurung kat opis ni, kengkadang amat merimaskan aku. Iyerlah, macam duk kat dalam panggung wayang. Bilik aku tak ada tingkap, hanya ada pintu jer. Kalau hujan ribut kat luar tu pun aku tak sedar. Tahu-tahu dah hujan, malahan dah banjir pun. Hehehehe. Tapi yang best masa panas melampau kat luar, bilik aku tetap macam kat Cameron Highlands. Paling best kalau waktu rehat, tutup pintu bukak lampu kecik ... Fuh! best giler kalau buat taik mata.



Mata lak duk asyik memandang skrin komputer ni, sampai tak sedar berair tetiba. Bukan ada cerita sedih pun, tapi mungkin sebab mata penat kot. Hehehehe ... Jadinyer masa aku pergi membeli belah kat Giant Batu Caves hari tu, terjumpa lah dengan pokok faberet, Pokok Fern jer pun. Aku suker paku pakis ni, sebab dia buat kepala tenang dan mata jadi segar sikit bila melihat daun nyer yang lebat merimbun. Harap subur lah kau pokok duk dalam bilik ni dengan aku. Aku bukan reti nak letak baja pun, tahu nak curah air jer pun. Jangan kau mati awal udah lah yer.



Cakap pasal mata, aku dapat cenderamata hari ni. Bos kasik. Tima kacih Bos. Dia pergi Hong Kong Disneyland last week bercuti dengan family. Bos aku yang satu ni, cuti pun tak serupa cuti. Duk kat Hong Kong tu pun boleh hari hari duk email aku, follow-up kerja. Haiyo! suspen aku tengok email dia hari hari. Entah hapa-hapa lah dia mintak. Ikutkan ajer lah. Aku ni makan gaji bukan kerja sendiri. Lain ler company ni bapak aku punyer. Tak pun ada orang sponsor ker... hahahaha. Tak hingin aku di'sponsor', selagi ada tulang empat kerat aku akan carik rezeki yang halal dan berkat. Nak kasik anak-anak makan, nanti tak berkat jadi darah daging. Hish! dah merapu dah balik ...



Mug jer pun souvenir nyer
Yang penting ... ingatan tu
kan kan kan ...


Bukti tu, datang dari Disneylang Hong Kong
Hahahaha ... ada korang kesah
Aku kesah jer ;)

6 comments:

IXORAROXI said...

wahhhhhhhh mau jeles anak2 buah nengok ni

azieazah said...

Pokok hijau buat penyejuk mata.

apakata sendiri tebuk dinding buat tingkap? hahahahaha!

Mana tau, bleh tengok hujan turun. Best, kan?

My Life My World said...

Ixoraroxi - entah entah nyer anak buah pun dapat gak. Mak buah propa terlebih. Hahahahah

My Life My World said...

Azieazah - ingat nak tambah stok pokok hijau lagi lah kak. Nak tebuk lubang tu masalahnya. Kiri tebuk jumpa opis orang, depan tebuk jumpa ruang tamu pejabat, kiri tebuk jumpa lorong nak ke pantry, belakang tebuk jumpa pantry. Memang gua bilik ni.hehehehe

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kisah tak kisah, janji dapat free kak !

hehe..

My Life My World said...

azrina - Alhamdullilah Reen. Rezeki jangan di tolak kan ;)