Friday, June 15, 2012

DULU ... hijau, DAN KINI ....berjerubu


Mari kita sama-sama membelek gambar yang di bawah ini ...



Tahun 1991 ... Sejuk mata memandang
Hijau dan tenang ajer ... 
1991 aku start mula kerja di Kuala Lumpur lepas abis study
Dan kala tu tak rasa pun KL ni hijau sesangat
Tapi memang cantik kan kan kan
KLCC pun tak ada lagi ... yang ada padang lumba kuda
Bangunan antara Lembaga Tabung Haji dan PNB membawa ke Simpang  kat Ampang Park
Masih ada kehijauan di situ
Teringat masa dulu, selalu singgah solat di Masjid Tabung Haji yang cute tu
Dan makan malam kat Lorong Binjai ... DULU Lorong, tapi sekarang dah jadik Jalan Binjai

Tahun 2009 ... Hijau masih ada sikit lagi
Dan bangunan KLCC dah start kelihatan
Bangunan bangunan tinggi yang lain turut mencanak naik
berlumba lumba macam cendawan tumbuh lepas hujan


Tahun 2011 ... warna hijau dah tukar warna biru
atau boleh dipanggil kelabu
Kehijauan dah tinggal sikit sikit jer
Rumput di padang yang kelihatan pun macam nak tak nak jer hidup
Malah dah ada Highway kat atas sungai ...
 tak nampak dah sungai yang kaler teh tarik tu

Tahun 2012 ... Jerebu boleh dikatakan selalu melanda ibukota
Contohnyer hari ini ... cahaya matahari pun dah tak berapa nak sampai bumi
makan ramai yang sakit dan batuk (aku lah tu)

Waktu ni baru lah nak hargai benda-benda yang hilang
Kalau ada pokok, kurang lah sikit jerubu kut
Hehehe .. Teori aku, boleh pakai ker?
Silapnyer aku tak kerja kat Jabatan Kaji Cuaca
Kalau tidak boleh gak jawab.

Apa-apa pun aku rinduuuuuuuuuuuuuuuuuuuu Kuala Lumpur tahun 1991


No comments: