Tuesday, December 20, 2011

MOVIE OF THE WEEK



Pepagi yang tak berapa nak buta, aku dan anak-anak dah terpacak kat The Curve. Tujuan utama nak nengok Mission Impossible 4 - Ghost Protocol. Hantu pun ada Protokal ek .. hehehe. Senang sampai awal pagi, berlambak jer parking tak yah nak rebut-rebut, tak yah nak pusing-pusing. First show pun start pukul 11.30 pagi. Sementara nak tunggu wayang start tu kami pi makan kat Ikea. Sempat lah melayan Kak Long yang sentiasa lapar, walhal dah sarapan dah kat rumah tu.


Berbalik pasal Mission Impossible 4 ni. Memang best giler sangat sangat sangat. Tengok cerita ni membuatkan aku sesak untuk bernafas. Dengan aksi yang suspen tak hengat ditambah dengan kaler dan bunyik yang cantik. Aku rasa macam naik Roller Coaster betul lah. Tetiba aku boleh tersentak terkejut walau hanya menonton. Seimbang lah dia punyer suspen dan kelakar tu. Sampai aku tutup mulut tutup mata bagai bila sampai satu tahap tu. Hahahaha ... aku kalau dah suspen tu, mulut memang tak reti diam, asyik nak bercakap jer lah. Iqa yang duk sebelah boleh kata, "Mak ni, cuba duk diam-diam".


Pheww!!! kalau ada 5 Bintang aku nak kasik 7 Bintang kat cerita nih... hehehe terlebih lebih lah pulak kan. Cerita ni 2 1/2 Jam, tapi aku tak rasa lama pun, tahu-tahu , "Eh! dah abis ker". Aku rasa macam nak tengok sekali lagi. So untuk 2011 ni, cerita best yang aku rasalah kan setakat ni adalah 'Mission Impossible 4' dan 'Real Steel'. Yang lain tu tak sempat nak nengok sebeno-benonyer ;) hikhikhik


No comments: