Thursday, December 15, 2011

SPACE U8 ... TAK ADA KENA MENGENA DENGAN ANGKASA




SPACE U8 ... kat mana tu ek. Nama glamour tuh. Ini lanjutan dari cerita Hari Ahad lah jugak. Semenjak dua menjak dah ada maid nih, aku kalau Sabtu dan Ahad jarang lekat kat rumah. Ada jer idea anak-anak aku ajak aku pergi kesana kesini. Aku dengan kepala otak yang lapang pun 'just said', "OKAY". Ialah dah aku tak perlu nak kemas rumah, tak perlu nak mop lantai, tak perlu nak cuci toilet, tak perlu nak jemur kain dan tak perlu nak lipat kain (antaranya lah). Boleh tarik nafas lega yang panjang lah. Kalau idak, tiap kali cuti jer aku tukar profession jadi bibik sepenuh masa. Siap bersingsing lengan, kain kat badan tak sempat kering. Cuma badan jer kering sebab selalu mandi lewat waktu cuti ... hehehe. Sori dah start nak merapu :)



Adalah satu hari tu aku dah tersalah jalan kat Bukit Jelutong masa balik dari Klang. Nasib baik masa tu cerah lagi. Sepatutnyer masuk Lebuhraya Guthrie nak balik Kuang, tapi aku termasuk jalan nak ke Shah Alam semula. Ingat nak U-Turn tapi tak jumpa lak. Sampai simpang Giant Shah Alam terus masuk kiri, kat area Montfort Boys Town tu ler. Apalagi tawakal jer lah, jalan terus boleh gak cuba jalan baru. Sekali lalu kat sebelah Shopping Mall yang beso ni, tapi masa tu tak bukak lah lagi. Nampak dia tulis Space U8. Cakap dengan anak-anak, "Wah! ini sudah dekat dengan rumah kita ni, nanti kita datang sini yer"


Nak jadi cerita lagi, hati ni teringin lah sangat nak tengok cerita "Ombak Rindu" yang melotop lotop tu kan. Hari ke 3 tayangan, kami ke AEON Bukit Tinggi Klang. Ingat nak tengok kat situ jer, sebelum balik rumah nenek kat Kampung Jawa. Sekali line nak beli tiket punyerlah panjang bermeter-meter. Terus kensel nak nengok. Balik rumah pergi check out paper. Kat mana ada lagi tayang cerita ni, sekali nampak dia tulis ada ditayang kat SpaceU8. Hmmm....bolehlah. Boleh jalan sekali tengok ada apa kat sini nanti (mata bersinar-sinar)


Lepas kenduri cukur jambul, balik umah kejap. Seusai solat Asar terus keluar ke SpaceU8 Bukit Jelutong. Macam 20 minit jer gitu dah sampai. Besar memanglah sangat besar, tapi kedai yang dibukak boleh dikira dengan jari tangan jer, tak yah pakai jari kaki pun :) Tunggu lagi 2-3 Bulan baru penuh kut. Masa kita orang sampai tu ada lah kat tengah tengah tu 'Flea Market'. Menarik jugak barangannyer. Semua yang terlibat adalah orang melayu. Memang Bukit Jelutong ni majoritinyer orang melayu pun. Tapi kami ni tengok tengok jer lah. Terus pergi MBO kat tingkat 3 nak beli tiket wayang. Beli tiket pukul 7.30malam punyer, sebab masa kita orang sampai tu dah pukul 5.20 gitu. Wayang baru jer start pukul 5.oo ptg. Dah terlepas.



So kami pusing-pusing pergi supermarket kat dalam tu. Supermarket dia best, comel dan cantik sangat. Lepas tu kemana lagi ... hmmm okay pusing-pusing Bukit Jelutong, carik surau nak solat maghrib sebelum masuk panggung. Sampai balik SpaceU8 dah pukul 7.25 macam tu, sempatlah lagi kan. Kalau tanya aku macammana cerita Ombak Rindu ni. Bagi aku masih belum bisa membuatkan aku menanggis meleleh-leleh. Sekadar sebak... cheh eksen jer :) Tapi aku suker lah tengok lakonan Maya, Aaron. Lisa dan Bront. Sangat mengesankan.Cuma ceritanyer terlompat-lompat, kalau orang tak baca novel memang boleh cakap tak faham. Bagi aku macam tak sampai jer lah. Iyalah filem nak disamakan dengan novel, memang susahkan. Sebab bayangan dalam kepala otak kita lebih indah dari apa yang difilemkan. Hehehehe.





2 comments:

azieazah said...

Wahhh dia dah tengok Ombak Rindu!. Tak boleh jadi nih... kena pegi gak tengok.

Wahh seronok tengok bebudak tu sedondon kelabu hitam!

My Life My World said...

azieazah - Pergi kak jangan tak pergi, Bawak Amoi dengan Iqa sekali hehehe. Dengar cerita dah tambah seminggu lagi masa tayangan ;)

Tetiba hari tu kaler baju sama lah pulak. Tak rancang pun. Mak dia dengan Aran jer tak sama.