Thursday, September 3, 2009

USTAZ ZAMRI TV9 @ MASJID KUANG


Semalam pergi Terawih, sorang-sorang. Sesampai jer orang dah Azan Isyak, terus solat Isyak. Seperti biasa lepas Isyak mesti ada Tazkirah. Dan Ustaz jemputan semalam adalah Ustaz Zamri yang selalu ajar bebudak ngaji kat TV9 tu. Best jugak tazkirah dia yang penuh unsur unsur humor. Dan dia jugak telah meng'imam'kan solat terawih malam tadi. Disebabkan ceramah nyer yang panjang lebar dan memakan masa hampir 3/4 jam. So solat terawih malam tadi, surahnyer adalah pendek-pendek jer. Pukul 10.15 jer dah siap complete dengan witir. Sedap sungguh suara ustaz sewaktu membacakan surah-surah masa solat tu. Hingga terkesima aku mendengarnya (chewah ....ayat skema sungguh). Lemak, merdu, berirama pendek kata lengkap lah, macam tak puas lak aku mendengarkannya. Entah bila dia datang lagi masjid ni.


Ada yang kena ustaz best tu, best ler, tapi kalau time ustaz yang agak mem'bosan'kan tu pulak kan, aku akan menutup mata (konsentrasi ler kunun mendengar) tapi kendian tersengguk sengguk tatkala duduk. Belum lagi fikiran dah ke bulan, ke bintang, ke laut, ke sungai, ke longkang lah ... sambil menerawang cekarawala dan berfikir, nak masak apalah nanti masa sahur untuk anak-anak. Hehehe... orang sebelah pun perasan kut. Kalau ada Kak Long dengan Iqa lagi lah pulak, dia orang boleh selamba jer buat Tazkirah sendiri. Entah apa ler diborakkan, bersungguh sungguh jer bercerita.



Pendek jer acik update hari ni, sebab tidak lah berapa sihat. Tapi tak lah teruk sangat. Badan jer rasa seram sejuk. Air cond pun tak bukak hari ni... jimat ler letrik ;)

3 comments:

IXORAROXI said...

tu ustaz 'mantop' tu...memang best :D

My Life My World said...

Ix - memang best. Suara dia sedap sangat sangat ;)

Masjid Al-Hikmah Batu 20 Kuang said...

insyallah lepas² ni dtg² la ke masjid. mungkin kita akan jemput lagi ustaz mantop ni untuk berikuliah pulak. Akaj kawan² datang sekali