Saturday, October 31, 2009

KEM IBADAH SOLAT

SABTU, 31 OKTOBER 2009




Dari petang semalam, duk fikir fikir nak masak apa lah untuk sarapan hari ni. Gitu ler aku hari hari sentiasa duk merangka nak masak apa. Memandangkan Hilman dan Aran ada Kem Ibadah Solat kat Masjid yang dianjurkan oleh Sekolah Kuang hari ni, maka aku tak nak lah dia orang pergi dengan perut yang kosong walaupun dia orang asyik duk kata tak sabar nak makan nasi ayam yang sekolah sediakan. So ... aku pun masak nasi lemak berlaukkan ayam goreng dan telur serta sambal kosong jer. Tengok ler Hilman tu, tengah menghayati nasi lemak mak dia, orang lain dah siap makan dah, dia entah tambah untuk kali keberapa lah tu, tak abis abis lagi. Lepas masak aku prepare nak pergi kerja pulak. Aku kerja hari ni :(



Aku tak sempat nak makan nasi lemak yang aku masak tu ..huk huk huk... sebab rushing kena hantar Aran ke Masjid. Sessi Aran start dari pukul 8 pagi sampai 10 pagi. Hilman pulak dari 10 pagi sampai 12 tengahari. So Hilman nanti akan dihantar oleh Tok Abah, then tok abah akan fetch ambik Aran. Hehehehe kita orang ni masih sempat posing kat dalam keta lagi masa tunggu lampu hijau kat traffic light. Suka tengok Aran senyum hingga menampakan gigi dia, sweet jer macam gula gula yang boleh dimakan dengan kulit kulit nyer, yang ada gambar arnab tu. Apalah yang aku merepek nih.


Chewah, sempat posing lagi tu lepas ambik wuduk. Semua murid dikehendaki pakai baju melayu dan baju kurung hari ni. Aran awal-awal lagi kata nak pakai baju melayu warna biru dia. Siap dengan samping dan songkok lagi.


Aku tunggu sampai Aran masuk masjid. Cian dia tinggal sorang-sorang. Sebab kita orang dah lewat 10 minit. Tak per lah, dia pandai bawak diri. Nanti kat dalam masjid tu mesti dia cari kawan kelas dia. Lepas hantar Aran, aku terus menyambungkan perjalanan ke opis. Cuaca amatlah nyaman hari ni, hujan rintik rintik sejuk jer. Jalan pun tak jem. Alangkah best nyer kalau aku boleh tidur lagi saat ini. Dalam mimpi jer lah ...



Sampai opis sebelum pukul 9 pagi. Disebabkan acik kempunan tak dapat makan nasi lemak buatan sendiri tadi, maka aku pun telah membeli Nasi Dagang nih ha. Sempat lagi tu singgah tepi jalan depan Sek Ren Bukit Rahman Putra. Sedap jugak Nasi Dagang ni. Bila lah aku nak belajar masak nasi dagang dari sifu kat rumah tu. Tak ler sempat sempat lagi. Sekian ler cerita merapu aku di pagi sabtu ;) harap tidak mengundang keboringan dari korang semua.

4 comments:

IXORAROXI said...

melentur rebung eikkk...mudah2an jadi anak2 yang soleh..amin!

My Life My World said...

Amin untuk doa awak juga. Terima kasih Ix :)

azieazah said...

Kak Azie dah belajar buat Nasi Dagang 2x, tapi cuba cuma sekali. Sebab tak berapa nak jadi, lembik semacam, TOKLAKI dok komplen lak, patah semangat nak buat lagi.. hahahaha

Kalu ndak pun, beli jer untuk dia sorang...:D

*Hensem ARAN pakai baju Melayu biru...

My Life My World said...

Saya pun rasa nye KENA belajar buat nasi dagang. Mak saya teror, ialah orang pantai timur lah pulak kan. Kalau saya tak menuntut dengan dia, memang teruk ler saya. Asyik nak makan yang dia buat jer. Kalau nak beli tak leh tambah tambah ... hahahaha...buruk lantak nyer saya kan :)