Thursday, April 15, 2010

ARGHHHHH ..... TAKUT NYER!!!!!

AMARAN AWAL : jika anda seorang penakut dan sedang tinggal sorang sorang kat rumah/bilik sila lah jangan baca. Aku tak bertanggungjawab yer ;)

Di Kg Toradja (Indonesi) terdapat satu ilmu yg luar biasa dimana mereka boleh menjadikan mayat berjalan pulang ke rumah sendiri. kejadian berlaku disebuah daerah pendalaman Indonesia yg berbukit bukau. Jika ada kematian di kg Toradja maka mayat itu akan diberi kuasa hipnotisme supaya simati boleh pulang berjalan kaki dan hanya berhenti bila sampai dirumahnya. kuasa ini dibuat supaya tidak menyusahkan orang kg dari mengurus mayat tersebut.


Aku jumpa gambar dan rencana ni dalam FB sebenarnya, cilok kawan aku punya. Credit tu kawan sekolah aku masa kat CBN dulu, A'abdah Idris yang duk nun jauh di Sabah ....

Aarghhhh takut nyer. Ada ker benda benda macam ni dalam dunia. Nak percaya ker tak percaya ker aku pun tak tahu yang mana satu. Cukup menyeramkan kalau betul. Heeee ... dah ler malam ni Hari Khamis malam Jemaat, tetiba seriau lak segala bulu kat badan aku nih. Aku tak nak lah seriau sorang sorang kan, nak jugak lah bagi member lain seriau sama. Mistik sungguh lah hai .... Hanya ALLAH yang maha mengetahui.

10 comments:

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

saya ada dapat email ni semalam..


alaa...kak...tetiba lak saya serrramm ni...abg & budak2 dah lolap lama dahh..


nak masuk tido lah...

mohdandmeriam said...

salam ros..bolehkah yg mati hidup kembali?diindonesia ni banyak ilmu2 kurafat sebab tu banyak kejadian2 pelik berlaku disana..banyak yg percaya ilmu2 tahyul ni..minta dijauhkan ditempat kita ros bimbang takut dilaknat oleh Allah..kita semua yg kena..

Mrs Taz said...

alaaa zia lagik le takut , nasib baik kat opis ni baru baca kalo malam tadik harus yan lemas =P

My Life My World said...

azrina03.07 - Salam Rina :)

Akak pun seram gak lah, tapi tak tahu lah betul ker idak.

My Life My World said...

mohdandmeriam - salam mak cik/pak cik

Dah macam VODOO lak kan. Jangan lah kat sini ada benda benda gini. Tak sanggup lah hai.

My Life My World said...

Mrs Taz - Salam Zia ... hehehehe.

Dah lah Zia penakut banget kan, teringat masa kat ITM, nak gi toilet pun nak berteman, walhal dah besor panjang kan. Tak berubah lagi Zia ghuper nyer. Hehehehhehhe

Mrs Taz said...

memang sama macam dulu gak acik ... huhuhuhu

Mia's Mom said...

Salam Acik :-D

Wahhh! Menyopping sakan ya! Seronok tengok gambar2 shopping tu! Semua happy tahap gaban!

Agak2kan, kereta berhias tu bila lalu kat bumper atau kalau ditakdirkan terpaksa harung banjir, mana ke gayanya ya? Tapi selamat kut kereta tu, sebab Power Rangers (ke Ultraman tu?), Ninja Turtle, Nabitha (tuan Doraemon) semuanya ada!

Acik agakla kan, lepas mayat tu balik rumah, dia buat apa, ya? Dia balik sembang2 ke, mandi ke ?....:-D

My Life My World said...

Mrs Taz - awak kan tak pernah berubah. Acik kenal sejak lebihkurang 23 tahun dulu sampai sekarang macam tu jugak perangai nyer, tetap sama. Hehehehhehe

My Life My World said...

Mia's Mom - Salam MM :)

Yang menyoping sakan tu anak anak dara. Tak tahu lah kalau dah kerja dah ada duit sendiri, tambah teruk kut selera shopping dia orang nih.

Itu lah MM, terfikir gak, tak tercabut ker, tapi mesti ada sekor dua yang terpelanting kut kan. Hehehehe...

Lawak la awak MM .... hahahahha, tak dapat nak bayangkan mayat tu balik rumah duk berborak macam mana dia bercerita kisah dia temui ajal dia. Argghhhhh... takut nyer