Wednesday, April 28, 2010

DOMINOMANIA

SABTU, 24 APRIL 2010





Acik kerja hari ni :) Anak anak pulak semua sekolah. Siap siap sekolah ganti untuk cuti Hari Raya akan datang. So tak rasa macam 'weekend' pun. Cuma yang beza nyer aku balik cepat dan boleh pergi hambik 'buah hati' kat sekolah. Kan main senyum sampai telinga buah hati aku ni, sebab mak dia ambik hari ni. Dah janji dengan anak-anak untuk balik Klang hari ni. Kak Long dapat sms dari cousin dia AIN, minta balik segera sebab dah rindu dan anak benda nak diskus. Kertas kerja untuk submit kat sekolah nanti. Satu Malaysia buat tajuk yang sama ... hehehe, pasal perayaan yang di sambut di Malaysia.




Sampai umah jer, tak bukak tudung kepala (bukan tudung saji yer kawan kawan), terus collect anak anak, tutup tingkap pintu semua ... off to Klang. Anak anak aku seperti biasa, start masuk keta jer akan start merengek kelaparan. Macam la aku ada kuasa Doraemon boleh kasi keluar makanan dari poket. Tapi dah niat dari opis nak belanja 'Domino Pizza' kat dia orang, siap aku Google lagi kat mana tempat terdekat nak carik on the way to Klang. Bila aku kata nak belanja Pizza, lagi tambah lapar dia orang. Mengada-ngada sungguh. Kebetulan memang lalu Bukit Jelutong, maka kita orang yang tak pernah masuk kat BJ ni pun macam orang Jakun. Cantik giler rumah rumah kat BJ. Siap berangan Kak Long, nanti nak beli rumah kat situ, aku siap kata "Bagus gak, dekat sikit dengan Kuang" hehehehe ...




Pusing punya pusing punya pusing, akhir nyer jumpa jugak Outlet Domino Pizza kat Bukit Jelutong. Kedai dia besar dan cantik serta ramai orang jugak. Tapi tunggu tak lama. 15 minit jer. Aku ada coupon, so dapat save about RM30 hengget. Beli banyak kotak jugak lah, sebab nak bawak balik Klang. Masuk keta jer, anak anak aku yang macam jerung kelaparan siap tanya "Mak! boleh makan ker tak?" dan mak nyer yang baik hati ;) ece ce ceh ... "Boleh, makan lah sayang sayang mak semua". Sedap ... sebab panas lagi kan. Kecoh giler dia orang ni. Macam tak penah jumpa Pizza... hahahaha.




Makan dalam keta jer, ngam ngam abis makan sampai umah Mak Klang. Nasib baik dah makan siap siap, kalau idak buat malu jer. Sendiri bawak Pizza umah nenek, sendirik abiskan. So bila sampai tu maintain ler nampak macam tak kebulur sangat kan. Hahahahaha.... nenek suka a Domino punya Garlic Bread Stik. Pengumuman untuk ALIA: rugi, sapa suruh tak balik umah nenek, Sarah dengan Ain perabih kan ... hehehehe... nanti Auntie beli lagik yer, khas untuk Alia dan budak budak kenot yang tak sempat nak makan :D



7 comments:

azieazah said...

Yup.. Domino Pizza ni memang sedap sbb kebanyakannya sesuai dgn tekak kita orang Msia. Yang Sambal tu sedappp..

Kat belakang ofis Kak AA pun ada Domino ni. Selalu ada kupon ni.

Ehhh teringin lak. Harus pi makan ni..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

huissh...terliur lar pulak.

lama gak tak makan dominos pizza ni kak..

saya selalu beli kat kepong bila on the way balik dari Tupperware @ Jusco.

saya suka cinnastix kat situ.. dengan dia punya icing tu memang mengancamm !

IXORAROXI said...

dah lerr perut ni lapor, buka2 je blog awak, posting bout pizza, aduhhhh sabor je!

My Life My World said...

azieazah - Salam Kak :)

Anak anak saya sekarang ni dah tak pandang dah Pizza Hut, sebab dia kata Domino Pizza lagi sodap. Memang jimat banyak kalau ada coupon.

Pergi kak jangan tak pergi ;)

My Life My World said...

azrina 03.07 - Salam Rina

Kat situ tu lah outlet pertama yang akan terjah dik. Selalu lepas hantar Kak Long di Perfection Kepong, singgah sini.

Servis dia pun laju jer. Puashati lah kira nyer ;)

My Life My World said...

ixororoxi - Salam Tokeh Sabun ... hehehehe ... awak, cepat call Domino. Rasa nyer servis dia 24 jam. hehehehe ... nanti Imran boleh join makan sekali dengan mak dia ;)

alia zarfullah said...

ohhh. lepas ni mcm kene tuntut je domino yg baru kat auntie? amacam? heee