Wednesday, January 19, 2011

KALAU LISA SURIHANI ADA MIA SARAH ... AKU LAK ADA MAISARAH

Sedar tak sedar dah berhari-hari aku tak up-date blog. Giler buzy ... memang tak sempat. Nasib baik ler sebelum ni, aku dah ambik gambar dan put in draft siap-siap. Ceritera ni sebenarnya dah lama nak tulis tapi tak sempat :D


Kalau tengok ke tajuk bukan main gah lagi, tak mo kalah dengan Lisa Surirumah Surihani. Tak mo kalah jugak ler dengan Dato' Siti, ala yang baru baru ni muka dia terpampang beso kat Majalah URTV dengan Mia Sara. Pantang ler ada budak comel sikit, semua artis pakat berebut ambik gambar ... hehehehe. Aku pun nak jugak. Tapi ni anak sedara aku. Maisarah, dah beso dah kau yer. Dah masuk Tadika pulak tu. Umur baru 4 tahun plus. Seronok bukan main lagi dapat join Smart Reader. Hari pertama jer, dia belek berkali-kali stokin, skirt, beg, baju dia. Ulang tayang berkali-kali sampai ke malam. Sajer jer dia nak 'Show-Off' kat adik dia. Bangga ler tu ... hehehehe



Smart Reader kat Bukit Rahman Putra jer. Disebabkan dia tinggal dengan Mak Tok dan Tok Abah, jadinyer bapak aku ler yang kena hantar dia pergi dan balik sekolah. Kesian Tok Abah ... dah pencen-pencen ni kerja dia tukang ambik cucu cucu pergi dan balik sekolah. Termasuk ler anak-anak aku. Tapi rasanyer cara ni lebih bagus untuk keselamatan dan menghalang limpahan duit kepada Mak Cik Bas, baik kasik kat abah sendiri. Disamping tu, tak ada lah abah rasa bosan tak buat apa-apa kat rumah kan ... hehehe. Eh! panjang lak selingan. Nak cerita pasal Maisarah tercerita pasal Tok Abah lak :D

Mak aku cerita, punya nyer ler susah nak kejutkan budak kecik kenot ni bangun pagi. Lepas tu satu problem lagi dia tak moh mandi pagi ... hukhukhuk. Nak cuci muka jer, pakai bedak lepas tu ikat rambut lawa-lawa. Korang jangan ler terpedaya kalau nampak muka dia macam sweet dan fresh gitu ... tak mandi pagi sebenarnya ni ... hahahahaha. Nasib ler kau tak baca Blog Mak Lang kan Sarah ;D. Tunggu kau beso sikit, kau carik ler entry Mak Lang ni balik. Mesti kau suker :D



Aku dapat ambik gambar dia ni sebab Tok Abah tak dapat hantar dia satu pagi tu. Kereta Tok Abah kena hantar servis. Jadi nyer Mak Lang ler yang kena hantar Sarah ke sekolah. Punya lah baik giler duduk dalam kereta, diam ajer. Sebab apa nak tahu ... dia ni takut ngan Mak Lang dia. Kat rumah tu orang yang dia paling takut adalah Aku dengan Tok Abah. Sebab nyer kami ni garang macam Singa hehehehe. Suara memang boleh pecah gelas punyer lah kalau marah. Tapi kami baik ati ... kan Tok Abah kan kan kan.

18 comments:

Lady Lavender said...

maisarah yg comei :-)
p/s:salam kenal :-)

Fadzli Amir said...

Comelnyerrr....yang tak tahan tu mak sedare garang macam singa sampai buleh pecah gelas lah..dasyat tu...saye pun takut..( sambil menggigil )

IXORAROXI said...

memang comel sangat2

azieazah said...

Garang?

tapi penyayangggg.....:)

sekolah pandai-pandai yer MAISARAH..

Dr. Rodzila Rodi said...

kak fairos tu suara je garang..hati baik..

kalau tak baik, mau nya dia tinggalkan maisarah gi sekolah jalan kaki..hahahaha

mohdandmeriam said...

salam ros..hehe..rupanya maklangnya garang, macam makciklah ros,cucu2 takutkan makcik.kalau lambat bangun pagi makcik hanya bilang sampai 5 je,masuk nombor 3 dah bangun punyanya takut. sekarang ni tinggal kami berdua je sebab mereka semuanya dah bersekolah di KL tinggal bersama mama dan abah mereka.

My Life My World said...

Lady Lavender - Dia memamg Comei ... hehehehe

p/s: Salam disambut dan dah disimpan

My Life My World said...

Fadzli Amir - Ehmmm Ehmmm ... FA yang mana satu calon calon nyer ... adik ker abang. Mana tahu boleh gak anak comel awak jadi menantu sedara acik hehehehe Nasib baik orang kat rumah ni tak pekak ;D

My Life My World said...

IXORAROXI - Comel macam Mak Lang dia ... hahahahaha

My Life My World said...

Azieazah - Betul tu akak :) Garang pada tempatnyer. Tapi kengkadang kena buli jugak dengan anak-anak dan anak sedara. Acik boleh jadi kengkawan dengan anak anak ni,tapi semuanya pun ada batasan kan.

My Life My World said...

Dr. Rodzila Rodi - Tahu tak per. Orang yang dah kenal acik jer yang mengerti kan Zila ;) Sayang awak .. muah muah muah

My Life My World said...

mohdandmeriam - Salam Mak Cik Meriam

Kita ni ada banyak persamaan lah Mak Cik :) Masa kecik dulu mak saya pun garang dengan saya, sebab tu saya jadi orang. Marah tu tanda sayang :) kita nak anak anak jadi yang terbaik. Tapi tak adalah sepanjang masa kena garang kan. Ada lah masa-masa nyer.

Abah saya pulak askar masa tu. Dia punyer disiplin memang tinggi. Sampai sekarang pun saya dah terikut-ikut cara abah. Semua kena teratur dan tersusun.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Akak Maisarah saya pulak Humaira.

betul tu kak. si Adiq pun sama. Excitednya dia kehulu-kehilir dengan beg dan lenlain tu walaupun dekat tiga minggu dah..

Petang-petang naik basikal pun pakai beg jugak .


kalau tertinggal kasut dia petang tu. Malam tu kena ambil jugak walhal ke taska memang pakai selipar aje. Van amik di taska aje..Beruntung Maisarah ada Atuk boleh tolong tengok-tengokkan.

Fadzli Amir said...

ooo..pasal tu bisa diatur......pokoknya....ya pokoknya harus di tebang...bagi yang no satu la, Naufal...hehehehe

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

selamat belajar dengan tekun aik maisarah:)
comel.

My Life My World said...

azrina03.07 - Nak dekat sama lah nama tu ... ada ra ra hehehe.

Lawak jer kan bila tengok, tapi rasanyer kita masa kecik dulu pun macam tu gak. Kalau dapat kasut sekolah baru, hari hari duk belek. Tak sabo nak pergi sekolah. Macam ler kasut tu mahal sangat hikhikhik

Alhamdullilah, ada atuk dan nenek yang masih sihat. Tapi kesian gak, masa kecik dah penat jaga anak, dah tua tua kena jaga cucu lak :(

My Life My World said...

Fadzli Amir - Wah! Wah! nampak nyer pengantin lelaki dah setuju, ker bapak pengantin lelaki dah setuju. Nanti kita tanya pengantin perempuan nyer pulak yer. Kalau dia sonyap jer tu, sah ler setuju jugak ... hahahahaha

Naufal dan Maisarah ... sesuwai gitu ;)

My Life My World said...

FIFIEY LM - Salam Kenal Fifiey yang cantik. Besar hati auntie Fifiey sudi kemari dari jauh :) Sila datang lagi.

Nanti auntie sampaikan pada Maisarah suruh dia belajar dengan tekun yer :)