Monday, February 14, 2011

ANTARA MAKHLUK TUHAN YANG PALING COMEL

AHAD, 13 Februari 2011

Pagi tadi lepas hantar Iqa dan kawannya Fatin ke Perfection Kepong singgah makan nasi lemak di Desa Jaya. Singgah jugak basuk kereta dan beli nasi kerabu untuk orang kat rumah. Bukan tu sebenonyer nak cerita, kat atas ni selingan jer. Yang nak cerita nih ... jeng jeng jeng. Masa balik dari selingan kat atas tu, sebelum masuk pintu dapur rumah aku ... terjumpa lah benda ni. Terus mencecit aku larik masuk rumah. Iyer ! diusia 42 tahun ini larian aku masih pantas yer tuan puan :) Kak Long ingat aku sakit perut nak carik toilet. Walhal! aku berlari nak carik kamera. Sayangnya kalau tak ambik gambar Mahkluk Comel nih. Gambar apa??? Saksikanlah ... (tolong bunyi dengan nada dangdut yer) ... hikhikhik


Ek! Eleh .... apa lah sangat serangga yang macam lipas ni.
Tapi tunggu dulu, aku tengok dengan mata hati bukan sekali imbas jer makhluk Allah ni.
Check It Out !!!
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Dah lama tak buat dot dot dot nih :)
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


SubhanAllah ... Weih! korang nampak tak apa yang aku nampak. Comel kan comel kan ... Sungguh! aku tak lukis pun kat serangga nih. Ini semua ciptaan Allah yang Maha Esa. Serangga ni tak ubah macam pakai Tuksedo siap ada Bow merah lagi. Lepas tu mata dia bundar dan dia sedang tersenyum. Aku rasa aku antara manusia paling bertuah sebab jumpa serangga nih, selain dari orang kat Sarawak tu yang jumpa Rama-rama beso macam Ular kepala Dua. Tapi yang ni lebih best, sebab tak menakutkan dan buat hati aku ceria bila tengok dia tersenyum ... hehehehe. Lebih lebih lak aku ni kan, entah-entah orang lain dah biasa jumpa serangga gini. Lantak ler, yang aku tahu aku baru jumpa :D Kalau ini lah cara serangga ni buat penyamaran untuk menakutkan makhluk lain, sumpak aku tak takut pun sebab dia sangat cute ...

Eh! tetiba aku teringat lak lagu nih .... lagu feberet aku nih masa berambut rock serupa opsss hampir serupa Joey BPR masa study kat ITM dulu ... hahahaha... sungguh nostalgia.



16 comments:

Dr. Rodzila Rodi said...

memang sangat cute!!!
really..sy ingatkan akak lukis..hehe..tp kompomla akan comot serangga tu..saya pun 1st time nampak..nampak kat blog akak la..hehehe..
thanx for sharing..nanti google la apa nama bende alah tu ek?
dah la ensem, tak bernama pulak.hehehe

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

memang re-al tu kak ?
kuasa Allah kan..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

nak pinjam gambar akak ni dan buat n3 dan backlink kat akak boleh ?


excited pulak nih kak !

Madam Sooyaree said...

Comel.. agak-agak orang yang cipta tuxedo tu dapat idea dari ni tak?

My Life My World said...

Dr. Rodzila Rodi - Cute kan :) Betul kata Zila, akak ni mana ler tahu melukis, sure sememeh jadinyer. Akak dah try kat google carik serangga yang macam tu, tapi tak jumpa.

Ensem dan comel sangat... hehehe, kawan akak kata jelmaan kut hahahaha

My Life My World said...

azrina.03.07- MaysaAllah ...memang real. Indah sungguh ciptaan NYA. Reen nak pinjam gambar.? Sila-sila, sangat dialu-alukan ;D Benda yang indah elok dikongsi bersama kan.

My Life My World said...

azrina.03.07- MaysaAllah ...memang real. Indah sungguh ciptaan NYA. Reen nak pinjam gambar.? Sila-sila, sangat dialu-alukan ;D Benda yang indah elok dikongsi bersama kan.

My Life My World said...

Madam Sooyaree - Hahahaha! Agaknyer lah MS. Akak kat sini cuma terbayang, agaknyer kat dalam hutan tu ada clubbing atau night club ker ek, ada jer serangga yang berpakaian cantik macam nih :D

Kak Amy said...

memang real la..

My Life My World said...

Amy Syaquena - Memang real Amy, bukan tipu atau dilukis. Indah ciptaan NYA

solo mum said...

cute bugs & song too...

My Life My World said...

solo mum - terima kasih :)

kasihibu said...

subhanallah
memang comel.. dan sangat comel....

My Life My World said...

sayangsayangibu - Comel sangat kan, tak terfikir ada seranga yang ada baju cantik macam ni :)

Fadzli Amir said...

Subhanallah...akak tak ambik bela ke....??sayang pulak rasa nak biar terlepas...nanti kalu dah mati leh awet...simpan...

My Life My World said...

Fadzli Amir - Tak terfikir nak tangkap dia masa tu. Tapi nanti kesian dan rasa bersalah pulak kalau dia mati. Akak ni duk kat tepi hutan dik, macam macam boleh jumpa ...hehehe