Sunday, November 21, 2010

AKU SUKA INI

Semalam Sabtu ... aku cuti, best giler. Bukan selalu aku dapat cuti hari sabtu, sebab kat opis tu ada giliran untuk cuti Sabtu. So ... apa lagi main masak-masak ler. Tengah-tengah tekun dan tawaduk memasak sambil mendengar radio. Maka aku terdengarlah lagu ni ... aku memang suka sangat dengar lagu ni. Terus besokan volume radio.



YUNA ... GELORA JIWA

Bila pertama kali dengar lagu ni, aku ingatkan lagu baru dia. Rupa-rupanyer lagu Allahyarham Tan Sri P.Ramlee yang dinyanyikan semula. Sumpah, aku tak pernah dengar lagu ni versi P.Ramlee. Tapi sangat kena betul lah dengan suara Yuna yang sangat unik ni. Cara dia bawak lagu ni so relax macam lagu dia jer. Aku rasa kalau diberi Yuna lagu P.Ramlee yang lain pun mesti jadi sedap jer bunyiknyer. I Love U lah Yuna ...


4 comments:

azieazah said...

Bukan semua penyanyi hari ini boleh bawakan lagu-lagi lama Tan Sri P Ramlee dgn baik sekali..

selain YUNA, Jacklyn Victor, Azlan, Ning, Dayang pun antara yang bila nyanyi lagi PRample, memang malatop!

I like lagu SENJAKALA, yg Shidee pernah bawa.

My Life My World said...

azieazah - Salam Kak AA :)

Eh! saya baru tahu, SENJAKALA tu lagu P.Ramlee jugak ker kak .... hehehehe ... nampak sangat saya ni buta seni.

IXORAROXI said...

awak pun boleh menyanyi ya?saya kalu, bilik air je, bolehlah!hahaha

My Life My World said...

Ixoraroxi - Salam IX :)

Hehehehehe.... awak macam penah dengar jer kita nyanyi. Sekarang nih kalau kita nyanyi jer mesti anak kita kata, "Mak suara mak sedap, tapi kalau tak nyanyi lagi sedap" ... hahahaha