Friday, November 2, 2012

PENCARI JALAN MU

Lama jugaklah rasanyer aku tak up-date blog. Ada jer cerita, tapi mood tak mari-mari. Kerja pun dah start sibuk. Tapi hari ni gagahkan diri, bukan nak update sangat pun. Tapi lebihnyer nak up-date lagu. Aku suka sangat lagu ni. Dengan lirik dan suara Afgan buat macam tersentuh.


Telah banyak yang ku lewati
Jalan hitam di dunia
Tak terhitung salah menodai

Masihkah ada kesempatan
Bagiku mendekatkan
Hati dan cinta kasih MU

Ku ingin bersihkan diriku
Dari segala dosa
Yang telah ku perbuat hingga kini

Ku ingin bersihkan jiwaku
Terangilah dengan segala
Petunjuk jalan MU

Bersihkan, terangi, hidupku

Tiada yang ada selain MU
Yang selalu menjagaku
Meski kadang tinggalkan MU

Aku hanyalah manusia
Yang mencari jalanMU
Yang pasti kembali padaMU

Semua orang layak diberi peluang kedua. Janganlah terlalu menghukum orang dengan hukuman sendiri, sehingga kan mereka rasa takut untuk meneruskan kehidupan. Hidup di dunia ni singkat sangat jika nak dibandingkan dunia Akhirat nanti. Hargailah setiap kehidupan kita, lakukan yang terbaik, masa tak akan berulang lagi bagi kita undur dan memperbaiki setiap kesalahan yang lepas. Angkat sedikit kepala, pandang hadapan, senyum dan teruslah melangkah. Ingat ALLAH selalu sebab DIA tak pernah lupakan kita.

Jangan salah faham, kata-kata itu adalah untuk diri sendiri sebenarnya. Aku tak sempurna tapi aku ingin jadi sempurna. Mungkin aku rasa aku dah cukup sempurna tapi aku tak cukup sempurna untuk orang disekelilingi ku. Allah semoga kau selalu ada untuk mengiringi dan menemankan aku di sepanjang perjalanan kehidupan ini. Jangan lah aku tersasar dan sesat di dunia ini. Hidup dan matikan lah aku dalam Islam dan Iman. AMIN.

Nota Kaki : Dalam keresahan sebab SPM bakal menjelma, macam aku jer yang nak ambik periksa. Mohon tolong doakan - Semoga Kak Long ku dipermudahkan dalam peperiksaan ini. AMIN

6 comments:

Mrs Taz said...

Amin ...smoga kak long berjaya ...

gurlz.sinderella said...

amin :)

My Life My World said...

Too Mrs Taz ... Terima kasih Zia, rasanya macam Acik jer nak demam. Huhuhuhu. Ini belum masa nak keluar result nanti pulak, mahu mak dia yang pitam.

My Life My World said...

Too gurlz.sinderella ... Terima kasih dik. Terima kasih juga sebab sudi datang blog akak dan tinggalkan komen :)

azieazah said...

Ada debaran lain pulak ya. SPM minggu depan kan?

My Life My World said...

To Azieazah ... itulah dia, rasa sayu jer kenangkan SPM yang bakal tiba ni. Macam kita lak nak pergi periksa. Kalau boleh nak duk sebelah dia jer. Hahahahaha ... dah ler sebelum peksa pagi tadi dia duk asyik tanya pendapat kita, macam mana itu, macam mana ini kalau nak dapatkan isi karangan :)