Wednesday, February 22, 2012

TOY MUSEUM, PULAU PINANG

Okay, hari ni mari kita kembali ke Pulau Pinang semula, menghabiskan report tentang perjalanan yang belum selesai. Sehabisnyer kami melawat War Museum , dengan hanya berpandukan GPS free ... maka perjalanan ke Tanjung Bungah pun bermula. Dari ceruk Selatan Pulau nak ke Utara Pulau (iyer ker utara ... heheheh ... hentam jer lah labu). Jalan kat Pulau Pinang sama jer lah sesak nyer dengan Kuala Lumpur. Panas tok sah ceritalah, maklumlah pulau kan.

Satu masalah ke Tor Museum ni, bila dah sampai nak carik parking. Melilau gak lah kita orang, lastly parking kat seberang jalan je. Ada medan selera dan lot kedai kat situ. Tok Abah dan Mak Tok awal-awal dah surender tak moh masuk. Iyalah pulak, Muzium Mainan, apa ke he dia orang nak tengok kat dalam ni kan. Lagi best dia orang layan perut kat Medan Selera tu. Maka berbondonglah aku sebagai ketua rombongan membawa anak-anak sekolahan seberang jalan menuju ke destinasi.


Penang Toy Museum

Gambar kat atas ni aku cilok dari blog orang ... terima kasih lah travelingape.com. Credit to you :) Gini lah lebih kurang pintu masuk ke Toy Museum tu ... ada Tennage Mutant Ninja Turtle tengah tunggu mangsa kat depan tuh ...  Kena beli tiket nak masuk sini. Orang dewasa 20 hengget dan kanak-kanak 10 hengget. Tapi kalau korang rakyat Malaysia dan bukan pendatang haram dan warga asing makan harga tiket dia orang kasik diskaun ke 10 hengget dewasa dan 6 hengget kanak-kanak.


Muka sememeh dan kelaparan kami. Suker bebudak ni masuk sini. Tapi taklah sesuka melasak seperti Muzium Perang tu. Segala jenis karakter kartun semua ada kat sini. Puas ler kita orang ambik gambar miniature yang ada dalam ni. Terbayang jugak, macam mana ler memalam kan, agaknyer ada tak benda benda ni hidup ... dah membayangkan macam cerita 'Night At The Museum' lah pulak. Mari kengkawan layan gambo :) 
















Gitu lah serba sedikit nyer gambar yang ada. Ada banyak lagi sebenarnyer, kang letak lebih lebih ada lak yang muntah darah. Hehehehe ..... tak lah lama sangat duk dalam ni. Aku rasa pihak pengurusan Muzium ni kena kasik perbesarkan ruang dalaman ni. Dia orang ada banyak sangat untuk dipamerkan, tapi ruangnyer adalah sangat sempit. Serasa aku lah dulu tempat ni parking kereta Hotel yang ada kat belah belakang ni, sebab dolu dolu aku penah tinggal kat Hotel ni. Masa tu anak baru 2 orang. Mungkin ada perancangan kut,  sama-sama lah kita nantikan yer.

Apa lagi lepas Toy Museum ... makan ler. Perut dah melalak dengan irama rock kapak. Berlari-lari kami menuju medan selera. Sesampai jer, tengok Tok Abah dengan Mak Tok tengah best duk gebang dengan tokeh warung. Macam jumpa kawan lama jer, walhal baru je kenal. Dia orang dah abih makan pun. Kami ni yang duk kelaparan ... nak cepat semua order nasik ayam jer. Tak tahan nak tunggu lama ... hehehe

Muka kesukaan sebab nak dapat makan


Hehehe ... ayam tak sempat nak snap gambar
Nampak ayam jer, terus campak kamera
Serbu nasik ayam dulu

Bukan main beso lagi gambar air bandung Iqa nih
Maklumlah waktu ni tengah dahaga giler
jadiknyer air ni pun nampak menarik sesangat ... hehehe

No comments: