Tuesday, November 10, 2009

PETANG YANG GELAP

SABTU, 7 NOVEMBER 2009




Petang yang gelap tu bukan apa, tapi sebab hujan yang selebat-lebatnya. Macam malam. Kalau dapat tido, phewww heaven sungguh la, tapi tak leh kan. Sebab dah janji dengan anak-anak nak balik Klang - Rumah Nenek. Aku balik lewat, sebab sungguh banyak kerja. Keluar opis dalam pukul 4.oo petang. Itu pun paksa diri untuk balik, sebab nak masak 'something' untuk bawak balik Klang. Dalam hujan lebat berdentum-dentum, aku sempat lagi masak Makaroni nak bawak balik Klang, main campak campak jer dalam kuali semua ingredients. Sampai lampu kat dapur aku meletup, sebab petir kuat sangat. Aku pun tak tahu, fius dia ke bulb dia yang rosak. Sampai sekarang tak baiki lagi ;) Maka dalam keadaan hujan yang lebat tu kita orang redah jer pergi Klang.


Sebab sejuk kan dah tu duk lagi dalam 'air-con' lak, Aran apa lagi buat taik mata lah. Abang Man dengan rasa 'ke abang an' elok jer tarik bantal, tarik adik dia suruh tido kat riba dia. So sweet... heheheh. Abang Man pun terlelap sama, so aku pun keluar kan lah kamera, ingat nak ambik gambo budak dua orang ni tido ... tapi Abang Man tipu, dia tido tido 'chicken' jer. Nampak lampu flash, terus dia posing ala ala Rock Kapak tak menjadi.


Sampai terkejut Aran dengan posing melampau abang dia, terus terjaga. Dah tu nampak aku pegang kamera terus posing sama. Macam macam ler anak aku nih. Sampai rumah nenek dalam pukul 6.15 petang macam tu. Tengok tengok tinggal budak budak jer yang tinggal rumah. Mak dan orang-orang dewasa yang lain semua tak ada sebab melawat Pak Lang masuk spital TAR Klang. Pak Lang kena serangan jantung. Harap Pak Lang cepat sembuh... Amin. Dah lah dia baru jer terima 2 cucu and coming beberapa hari lagi cucu yang ketiga kat Tawau Sabah.





Sedang elok jer aku bawak Makaroni Goreng, sebab dia orang semua sedang kelaparan. Hujan-hujan ni biasalah kan lapar memanjang. Bukan tak ada Nenek masak nasi, banyak lak lauk. Tengok aku bawak Makaroni, boleh lak si kecik dua tiga orang kata "Apa ni? Macam rupa ulat jer" - hehehehe .... Tengok tu Sarah sedap jer makan 'ulat' yang aku masak tu sambil tersenyum bahagia. Sedap lah tu kan Sarah. Sarah nak ambik SPM dua tiga hari lagi. Good Luck Sarah ... semoga mendapat keputusan yang cemerlang. Amin.

.
Ni lah ha ... bebudak yang kata aku masak ulat tu. Ulat-ulat pun abis jugak dia orang makan. Senang hati aku bawak balik bekas kosong. Stay kat rumah nenek sampai pukul 10.30 malam. Aku sempat lagi menjalankan upacara tido secara Trio dengan Iqa dan Kak Long dari pukul 8.00 malam sampai pukul 10.00 malam. Bukannyer apa, tido sebab nak buat bekal takut ngantuk drive balik Kuang nanti. Ikutkan anak lelaki aku lah ni, yang tak nak balik lagi sebab nak tengok Final Piala Malaysia, Kelantan lawan Negeri Sembilan ramai ramai dengan sepupu dia orang. Sampai Kuang dalam pukul 11.15 malam. Mata dah tak ngantuk lagi ... so elok ler aku sambung buat kerja yang aku bawak balik dari opis siang tadi. Dah abis kerja opis aku sambung lak baca novel. Tido dalam pukul 1.30 malam.... End.

2 comments:

IXORAROXI said...

IX pun suka makanan ala2 gitu, makaronike, spagettike, pastake dan sewaktu dengannya :D

My Life My World said...

IXORAROXI - Sama ler ... agak nyer tok nenek kita dulu keturunan Italy kut. Jangan jangan Mafia tak Ix... hahahahaha