Wednesday, October 9, 2013

VIDEO TERBARU VLOGGER MAT LUTHFI PASAL KUCING

Siapa yang tak kenal Vlogger Mat Luthfi. Dan baru-baru ni dia telah memenangi 2 award tersohor kat Malaysia ni. 'WWWOW Of Tha Year 2013' dalam Anugerah DIGI dan satu lagi untuk Anugerah Viral Original Paling Popular di Anugerah Lawak Warna. Walaupun dia bukanlah artis, tapi cuma student yang sedang buat Master di Australia. Hari ni aku ternampak dia ada buat cerita baru ... kisah kucing. Dan yang paling menariknyer cerita dia sebijik macam cerita aku masa mula-mula dapat Barney dari En. Taz dan Puan Zya. Hehehee



Aku gelak bila tonton video ni, teringatkan diri sendiri. Punyalah aku over protective, tak nak kasik dia keluar rumah langsung. Tak mahu kasik dia bercampur kucing lain langsung. Kalau keluar pun aku kena duk sebelah dia. Dia kucing rumah ... aku jaga macam anak sendiri (sebab dah janji dengan tuan dia dulu). Yang aku perasan, entah mana-mana punya kucing TETIBA boleh duk melepak buat pot kat garage aku, sebab nak 'skodeng' Barney.


Cer teka, antara yang berempat ni siapa berjaya buntingkan Barney ... hehehe 


Bukan sekor jer tapi berekor-sekor. Kalau aku nampak memang ler kena halau, tapi lepas tu dia orang ni duk balik situ tunggu Barney keluar. Huhuhu ... maklumlah kucing aku ni versi anak dara jelita lagi cun melecun dan comel, kalau dalam versi manusia. Gitu lah lebih kurang.



Ini Barney, bukan gambar cilok kat iklan 
(sebenonyer nak kata comei kan Barney, macam kucing dalam iklan. Muahahahaha)

Tapi jaga punya jaga pun ter'mengandung' jugak. Punyalah frust masa tahu dia peknen. Aku tiap-tiap hari marah kat dia, tanya siapakah durjana yang buat dia bunting. Tapi of coz ler dia tak boleh nak jawapkan, dia cuma pandang jer mata aku yang tengah marah tu. Huhuhu.  Nak buat macammana kan, tak kan nak kasik gugur pulak. Berdosa's pulak. Ingat nak buang jer peranakan dia, tapi anak-anak marah, katanyer bior ler dia merasa menjadi seorang IBU. Iyolah tu anak-anak, esok-esok kalau beranak, mak kau ni lah jugak yang menambahkan lagi senarai kerja kat rumah yang tak penah nak abih. tu kan. Dan seperti biasa, mak ini kalah jugak dengan kehendak anak-anak nyer.


Ini pun Barney ... Kak Long sempat ambik guna Iphone dia masa main nyorok nyorok

No comments: